Instagram
tisdag 27 juni 2017

Mitt bästa klädköp för graviditeten

Jag har handlat en hel del känningar, och en del jeans som skulle passa till magen när den växte, och medan vissa köp kanske inte var helt nödvändiga, så har jag ett köp som jag gjorde alldeles i början som var guld värt. 
 Dessa plagg har använts så himla flitigt! Klänningen framför allt sitter jättebra och har gjort det sedan första dagen, allt är ju väldigt stretchigt och bekvämt. och snittet på denna gör den så väldigt användbar, så enkel att både klä upp och klä ned
Pennkjolen är väldigt rolig då det ger bra möjlighet att använda magtröjor, vilket jag nog aldrig hade gjort lika ofta om jag inte hade magen haha (och titta vilken liiiten minimage jag har på bilden! Den kändes jättestor då haha). 

Tightsen och linnet har använts jättemycket. Först nu har jag dock börjat känna att magen kanske är lite stor i vissa sammanhang, eller plaggen för små kanske jag ska säga. Tightsen drar jag helst inte över magen längre då de inte kommer hela vägen upp (jag har ganska lång överkropp i vanliga fall så det kan nog bidra en del) men jag använder dem ändå ofta och låter dem helt enkelt stanna under magen som vanliga tights. Linnet gör detsamma fast tvärtom, och räcker liksom inte över riktigt hela magen längre, utan kasar upp lite när jag har det på mig och den nedre delen av magen kikar fram. Bara lite dock, och skejtaren tyckte det var rätt charmigt, något jag kanske kan hålla med om, men det blev lite kallt haha :) 

Jag valde detta set i storlek 12 vilket är min vanliga storlek när jag handlar hos Asos, och även om tightsen och linnet börjat bli lite smått först nu så tycker jag fortfarande att detta är mitt bästa köp för att klä bulan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins