Instagram
lördag 24 juni 2017

Midsommar

Hade ni en fin midsommar? Vi hade en regnig sådan, så som man kan vänta sig. Vi var några vänner som satt i vårt uterum och åt massor av mat. Bordet fylldes av olika sorters sill, silltårta, paj, köttbullar och potatissallad. 
Riktigt mycket mat helt enkelt, så som det ska vara. 
Till efterrätt gjorde jag en flädercheesecake som var väldigt god, dock smakade den inte så mycket fläder.. men den gick hem ändå :) 
 och bordet var dukat med blomsterprakt. Grenen över bordet är ett av skejtarens senaste projekt. Ni kan ana att jag var förvånad när han målade den och hängde upp den där i taket, i vår familj är det ju mest jag som gillar pinnar (och plockar hem dem från parker och skogar) och skejtaren som rynkar på näsan när jag tar hem dem.. men jag har väl lyckats omvända honom lite :) 

Kvällen fortsatte i alla fall ett litet tag till, vi gick ut till dansbanan på området och såg på när de dansade kasedans i ett tag, men kort därefter åkte gästerna hemåt och skejtaren och jag kunde krypa under täcket och se på Sommar med Ernst som vi missat i torsdags. 
och till det somnade jag. 
Öm i kroppen och glad i själen. 

Nu väntar en dag med vila och matrester. 
inte dumt alls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins