Instagram
torsdag 1 juni 2017

Älskade morgonkaffe

Så väldigt vad man kan uppskatta morgonkaffet efter en endaste morgon utan det. Igår kändes det ju som att jag skulle somna i väntrummet hos barnmorskan efter att ha varit fastande för glukosbelastningen. Det jag saknade mest var alltså inte mat, utan kaffet. 
Morgonkaffet som gör mig lite mer mänsklig. 
 I vissa länder är det ganska tabubelagt att dricka kaffe när man är gravid, det är så olika det där (vilket är knasigt då jag antar att våra kroppar fungerar ungefär lika oavsett..), så jag är rätt tacksam att Sverige inte är ett sådant land. Jag hade eventuellt druckit lite kaffe ändå, men det är skönt att slippa göra det i smyg då många människor (den så kallade mammamaffian som brukar husera i familjelivs diskussionsforum tillexempel 🙈) har ju väldigt mycket åsikter om allt man gör som gravid. Jag är ju inte så strikt i mina matvanor till exempel, och ett och annat ögonbryn höjs ju verkligen när jag äter både kött och ost på charkbrickan utan att blinka, fastän livsmedelsverket påpekar att det finns en minimini risk för listeria. 
Jag tänker mer så att det finns risker med allt. Vi tar det lite piano. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins