Instagram
söndag 19 februari 2017

Stugan har golv!

Nu är det äntligen på plats, ett golv! Skejtaren har jobbat på som sjutton den senaste tiden, och igår hängde även jag med och påbörjade arbetet med att spackla väggarna som vi reste för någon månad sen. 
För det första måste jag säga att det är så skönt att vara så pass långt gången i graviditeten att jag kan vara mig själv lite mer, jag orkar så mycket mer än innan, jag mår inte illa och jag känner att hjärnan liksom återkommit på något sätt. Jag visste nog inte hur borta jag var förrän jag återvände.. Nu kan jag ju liksom uppskatta att vara där och fixa, och själv se hur köket växer fram steg för steg. 

För det andra så börjar det ändå luta åt att vi vill behålla detta golvet och inte lägga den gamla parketten över.. det hela beror lite på hur de gamla plankorna blir när de slipas, som ni ser på bilden så är de ju ganska gamla och mörka. Att de är mörka är i sig inget problem, jag gillar kontrasten mellan det gamla och det nya och att det syns att vi renoverat, men de ser väldigt smutsiga ut och det hoppas vi kunna reda ut lite. Sen får allt lackas på något vis så det blir någorlunda enhetligt, och de ljusa plankorna i alla fall är helt obehandlade och det behövs något som skyddar dem mot stänk och så eftersom det ju är ett kök. 
 Sen är även luckan nästan färdig. Tillfälligt blir det en trälucka ned till vinkällaren, men så småningom är planen att det ska bli en genomskinlig sådan. 
Dock ej glas, eftersom priset då sprang iväg lite väl mycket.. men plexiglas kanske kan vara ett alternativ? Kommentera gärna om ni har förslag, det måste ju kunna tåla att vi går på det och helst inte repas jättelätt, men ändå helst vara lite billigt 🤔
Det ska bli kul att göra i ordning själva källaren också. Fixa belysning och hyllor och så. Helst får det kanske göras ganska snart innan jag blir för tjock för att sitta där nere och måla haha :) 

Nu blir det brunch i helsingborg minsann. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins