Instagram
torsdag 2 februari 2017

Ofrivillig barnlöshet i nyhetsmorgon

Det blev ingen kamera igår.. istället stod det på postens hemsida att mitt paket felsorterats, men sen skickats ut.. så idag! Nu borde jag få min nya kamera!!
Det är det jag funderar mest på just nu alltså.. så pepp på den!
Men anyway, jag tänkte nämna något annat också :)
Markiz Tainton har en blogg på Mama och skriver om sin IVF resa. Hon och jag är ungefär lika gravida (eller hur säger man..?) och när jag gick och höll min graviditet hemlig så var det ganska fint att hitta någon som dels var i samma vecka men även att hon var öppen med sin IVF resa och den gemenskapen är på något sätt fin att dela, även om allas resa ser olika ut. 

I alla fall så har hon varit med på Nyhetsmorgon för att prata om just ofrivillig barnlöshet och det är fantastiskt starkt av henne och hennes man att vara villiga att gå ut så öppet med sin resa, men framför allt så behövs det verkligen att folk verbaliserar detta. 

Jag kommer skriva om vår resa också så småningom. Men till dess så kan ni ju kika på dessa inslagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins