Instagram
söndag 5 februari 2017

Nya boobs, ny bh

Något av det tråkigaste att shoppa är BH. Jag är inte så pepp på att handla i butik och att stå i ett provrum och svettas annars heller, men just BH är snäppet värre, förmodligen eftersom nästan alla plagg måste av och det är svårt att hitta helt rätt passform. 
Men igår fick jag ta tjuren vid hornen, då det inte funkade längre att gå med sportbh som jag gjort de senaste två månaderna. Det är inte smickrande, känns inte så kvinnligt och i slutändan är de inte så bekväma de heller då de ändå är i samma storlek som jag hade innan. 
En storlek som alltså inte fungerar längre. 
Och eftersom jag inte visste vilken storlek jag fått nu efter graviditetens första växtspurt så hade jag inget annat val än att ta mig ut (till Lindex) och prova mig fram. 
Klänningen jag har på mig som ni ser ovan är ett smart val när man provar BH eftersom jag kan komma undan med att bara dra ned blixtlåset och ta ned överdelen av den för att prova, alltså inte ta av allt och svettas av all omständighet. 

Mina tips när ni ska prova BH, är gravida och inte vet er storlek:
- Välj ingenting med byglar, det är inte lönt för det är inte skönt, speciellt när kroppen kommer fortsätta växa. Det behöver inte vara speciella mammavarianter, men bara absolut inga byglar. 
- Ta med många in i provrummet, många storlekar (både omkrets och kupa) då det är ganska drygt att behöva ta på sig igen för att hämta fler. och risken är stor att du behöver en helt annan storlek än vad du tror. 
- Köp med dig sånna här extrakrokar som på bilden under! på så vis kan man kanske fortsätta använda det man redan har, och så slipper man köpa en storlek som man vet inte kommer användas så länge. Jag brukar ha 75 och köpte faktiskt det igår också, men eftersom det spänner åt lite så har jag spänt ut den så mycket det går med extrakrokarna (därför syns ingen vit på bild, för den har jag på mig) vilket gör det hela väldigt mycket bekvämare. 
Så det jag fick ut av denna lilla shoppingrunda var dels en ny bh, och dels kunskapen om att jag i stort sett gått upp en kupstorlek och ökat ett snäpp i omkrets, så nu kan jag fortsätta shoppa online och slippa svettiga provrum i ett tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins