Instagram
onsdag 22 februari 2017

Frisk luft och växande bula

Känner ni hur det har ändrats i luften? Jag märkte det i alla fall i Malmö idag att när vi öppnade fönster för att lufta på jobbet spreds det frisk vårluft inne, till skillnad från att bara vara kall luft. 
Det känns ganska uppmuntrande även om jag vet att det kommer dröja lite till. Dessutom gör det mig lite peppad på att klä mig för varmare väder då jag har en ny kropp att dressa upp. 
Jag märker det lite mer varje dag nu.. linnet jag först valde i morse nådde inte hela vägen över magen, och jag har numera bara ett par jeans som jag använder på jobbet.. 
Det börjar liksom bli lite tight där över midjan.. 

Så nu blir det mycket surfa inspiration från pinterest för att hitta sätt att klä den nya magen när vädret börjar bli varmare. Jag har köpt lite mammakläder, och har faktiskt ett paket på väg som jag hoppas levereras imorgon. Sen får vi se om jag behöver mer för jag tänker mig nog att jag helst inte köper mer mammakläder, utan att jag isf skaffar vanliga kläder som kan användas även efter graviditeten. Känns ju mer ekonomiskt på det viset. 
Dessa stilar hittar ni på min nya pinterest board som passande nog heter pregnant fashionista.

2 kommentarer:

  1. Grattis till graviditeten! Är själv idag mamma till en snart fyra veckors gullunge som även hon tillkom genom flera IVF och många års försök �� Mitt tips gällande gravidieteskläder är precis som du skrev, köp så lite som möjligt. Jag köpte några jeans och strumpebyxor. I övrigt hade jag mina vanliga kläder, bomullsklänning etc. Sista månaden och även nu lever jag i HMs linne med smala band (49kr). Perfa för stor mage och bra vid amning. Om du tänker amma så lägg pengarna på bra amningsbhåar istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skönt att veta att jag tänker i rätt banor. Ska definitivt köpa bra amningsbh! Så mysigt med en fyra veckors bebis ☺ kram /iris

      Radera

mitten

Senaste pins