Instagram
måndag 6 februari 2017

Det där med cravings

Det visar sig att det finns en viss sanning i det där med cravings, då jag som inte alls egentligen är så glad för sötsaker har blivit helt knäpp. 
Alltså riktigt crazycat.. Jag har liksom knappt börjat och det går redan lite överstyr. 
Som igår. Jag skulle framför allt till affären för att köpa alvedon. Men väl där köpte jag lösgodis, semlor (ett tvåpack) kladdkaka och glass. 
och en sallad, för balansens skull. 
dock inga alvedon 🙄
Men salladen var en bra idé, för den rättfärdigade allt annat jag köpte. Mitt resonemang var sådant att jag först och främst äter en sallad, en rejäl sallad så att jag blir mätt. 
Sen får resten vara efterrätt. 
 Det fungerade rätt bra eftersom jag bara åt godiset efter salladen. Men den där känslan av att jag måste ha allt för att jag kommer bli sååå besviken om det inte finns hemma.. alltså jag måste kunna äta kladdkaka och vaniljglass när andan faller på, och den faller på rätt ofta nu..

Dessutom har jag inte haft någon slags ork att tänka ut vettig mat att laga heller, och så är jag inte sugen på det jag brukar kunna laga snabbt.. Därför har det blivit en hel del skitmat rent ut sagt. 
Det måste skärpas till lite det här tänker jag. 
Jag kommer unna mig det jag vill ha, för att jag odlar en människa och jag förtjänar en extra semla, men jag vill samtidigt inte känna mig obekväm i min egen kropp (och magen mår inte super efter alla sötsaker som den inte alls är van vid). 
Så jag ska sätta mig och planera veckans måltider nu, riktig mat. 
Så håller jag mig till den planen; bli mätt på något vettigt, och sen tar jag efterrätt, så mycket jag vill. 
Det känns lite som att ha kakan och äta den samtidigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins