Instagram
söndag 22 januari 2017

Söndagsfrukost med scones

Vi skulle ju egentligen till Helsingborg idag och bruncha för att fira svärmor som fyllt år, tyvärr blev det dock inställt då värdinnan blev sjuk. Eftersom jag var ganska inställd på en ordentlig frukost redan så fick det bli lite improvisation istället. 
Scones alltså. 
 Det blev lite grova scones eftersom vetemjölet tog slut och jag fick ha i både grahamsmjöl och rågmjöl. Dessutom tog jag i lite linfrön och sesamfrön också, bara för att. 
 Så lite smör, ost och sylt så är frukosten räddad. Jag sitter nu och är så mätt att jag spricker och ska tagga för att dra till stugan och lyfta bjälkar eller något.. vet inte riktigt vad som väntar.. mer än att det är en del arbete. 
Så den stadiga frukosten var nog välbehövlig idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins