Instagram
onsdag 4 januari 2017

Comfort food i kylan

Det har blivit riktigt kallt ute nu, vilket resulterat i en kall lägenhet (oklart varför, elementen är ju igång..) och en mycket nedkyld Iris. 
Det bästa att göra då är att dels bädda ned sig i soffan efter arbetsdagen, och dels att laga en god köttvärssoppa och servera den med creme fraîche och vitlöksbröd. 
 Värmande för magen och skönt då det går superfort att laga. Jag tar allt jag har i kylen som känns lämpligt och så kör jag ned det i en kastrull och så smakar jag av. I denna varianten blev det champinjoner, paprika, vitlök, spenat, gul lök (både spenaten och löken var frysta innan så där spar man lite tid), en hel del curry och kycklingbuljong. Sen smakade jag av med lite diverse kryddor.. man får ju höfta lite. Men riktigt gott blev det i alla fall. 
och värmande, precis vad jag behövde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins