Instagram
fredag 2 december 2016

Semesterminnen i adventsljusstaken

Först igår fick jag tummarna loss och ordnade en adventsljusstake, och som jag gjort de senaste åren så tog jag sådant jag hade hemma (och själva ljusstaken är det jag köpte senast, en femma på loppis för något år sedan). Jag gillar idén att blanda lite ovanliga element i detta fallet, som att vår vintriga jul blandas med snäckor från soliga semestrar. 
 Jag tycker ju alltid att det är så vackert med snäckor, och både jag och skejtaren har en liten samling som vi plockat på oss lite här och var. Bland annat har vi skatter ifrån Kap verde, Grekland och Thailand.. säkert några ställen till. 
 Den ljusa färgen gör sig vacker mot kopparn. Måste erkänna att just de koraller vi har här är riktiga, men plockade av mig innan jag visste bättre. Skulle ni vilja ha egna så finns det fejkade man kan köpa för att vara snällare mot miljön (och så slipper ni dra till korallrevet för att få tag på dem.. lite mer ekonomiskt kan jag tycka). 
 Där har ni alltså årets ljusstake. 
En med minnen om sand mellan tårna, värme och ljus när det är som mörkast ute. 

1 kommentar:

  1. Vad kul att använda snäckor till adventsstaken, det gör den ju mer originell. Ha en fin dag.Kram Annika

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins