Instagram
torsdag 29 december 2016

Andra delen av julafton

Här har vi då en bildkavalkad med resten av julafton. Den som innebar ännu mer mat och framför allt  ännu fler julklappar. 
Ska vi kika?
Jag lyckades fastna på bild minsann, är så väldigt dålig på det nuförtiden. Kommer alltid på när jag laddar in bilderna i datorn att jag oftast bara fotat, alltså inte figurerar på bild alls. Får bättra mig med det. 
Ella försöker få rätt på en av två hundar som kunde göra tricks när man pratade med dem. Ganska häftiga faktiskt, men jag vet inte hur många gånger vi hörde dessa hundkommandon hela kvällen.. 
Tomten (host, host) kom på en liten snabbvisit. 
 Vi åt ett traditionellt isländskt julbord, och sen var det dags att öppna julklappar! 
Såhär glad blir en Agnes alltså när hon får en rosa gitarr, en riktig sådan, som hon önskat sig. 
Och glädjen blev nästan hysterisk när Agnes och kusinen Julia fick likadana klänningar, som de båda alltid önskat sig, såklart. 
Lilla Evi var också med (här med sin far och min storebror Einar), men mest i början av kvällen. Godingen (Evi alltså) somnade innan maten och sov sig igenom det mesta ståhejet. 
Så satt vi ganska länge och åt efterrätt, pratade och kikade på våra julklappar. 
Sen var det färdigjulat för denna gången. 
Så fort det går alltså.. 
Nu är det ju till och med snart nyårsafton.. och så är vi tillbaks på ruta ett i januari igen. 
Märkligt det där.. väldigt märkligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins