Instagram
onsdag 9 november 2016

Ta fram skämskudden om Trump vinner

För en gångs skull var det inte särskilt svårt att stiga upp, fastän klockan ringde vid fem på morgonen. Anledningen var ju mest att jag bara skulle ta mig till vardagsrummet, och jag kunde göra det i morgonrock och ta täcke och kaffe med mig. Det är valet jag ville se och jag trodde det skulle vara klart senast klockan sex. 
Men nu sitter jag här efter klockan sex och resultatet är inte färdigt, fastän det ser ut som att det nog är det ändå.. Det ser ju ut som att Trump kommer segra, och det lär ju minst sagt bli intressant för det stora landet framöver. 

Jag är ganska övertygad om att den enda anledningen att Donald Trump ställt upp i valet är att han har hybris och vill se att han kan, precis som han känner att han kan göra vad han vill med kvinnor kan man väl säga. Det är ju framför allt därför han inte egentligen säger något med substans när han pratar utan det handlar ju mest om att han kommer vara den bästa presidenten bara för att han är den han är. Det som måste ske nu är ju tt han måste bevisa att han faktiskt kan göra det han har gått till val på vilket egentligen är helt banala grejer som jag tror att han bara basunerat ut utan att tänka på konsekvenserna, som att bygga en mur mot Mexico och få dem att betala den, deportera alla illegala immigranter (det finns ju miljoner, varav många är uppvuxna och har etablerat sig i landet), stoppa all muslimsk invandring och öppna upp alla kolgruvor igen som stängt genom åren (jag förmodar på grund av miljöfrågor men det har jag inte kollat upp). 
Han har ju dessutom sagt att kvinnor ska straffas om de gör abort, samtidigt som hans dotter har pratat om bättre föräldraledighet förlåt mammaledighet, det har aldrig varit på tal om att pappor skulle få ta del av den kakan.. 
Så ja, många lade sin röst på Trump för att de inte ville ha "more of the same" som de ansåg det skulle bli med Clinton, så det verkar som de får som de vill. Istället för mer av samma sak så kan de antingen vara på väg mot lite halv anarki, eller så kommer de stå med en president som mest står och säger saker medan hans stab styr landet och lindar in det han säger och sopar upp efter honom. 

Så om inget annat så lär det bli intressant att följa USA de närmaste fyra åren. 
Det känns som att vi kanske måsta göra det bakom en skämskudde bara.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins