Instagram
lördag 19 november 2016

En arbetslös helg och en stinkande ost

Efter nästan fyra år på mitt jobb så har jag nu slutat. Och mina kollegor får ha en liten eloge då de snappat upp vad jag gillar. 
 ost. Massor av ost. Jag kan ha nämnt det ganska ofta, som när det dukas upp massvis med fredagsfika som jag inte ens smakar på eftersom kakor inte är min grej, ge mig ost och vin istället så kan jag äta hela dagen. 
De lyckades dessutom få med en camembert som luktade så pass mycket att den fick bo på balkongen då skejtaren (inte lika stor ost-entusiast) inte klarade av lukten. Eller stanken kanske man kan säga.. den var potent i alla fall. Ser fram emot att smaka den idag 😻
 Den fina amaryllisen fick jag av ett av mina barn och föräldrar. Jag fick lite fler gåvor från andra föräldrar också och det värmer så fint i hjärtat. Det är absolut inte det materialistiska värdet av gåvan som spelar roll, inte ens lite. Det är tanken, och uppskattningen som är grejen. Det räcker till och med med några ord. Det är just att de ser hur mycket av mig själv jag ger till deras barn, och jag ger ju väldigt mycket. 
Därför var jag lite förvånad över mig själv igår, att jag faktiskt lyckades hålla tårarna tillbaka i stort sett hela dagen. Precis i början blev det jobbigt då jag mötte en familj som stått mig väldigt nära, och sen precis i slutet när jag skulle gå hem (en och en halv timme efter att jag sagt att jag skulle "flexa ut", kunde visst inte dra mig därifrån ändå...) kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. 
Men jag slapp en dag av konstanta gråtattacker som jag befarade haha :) 

Men ja. Nu har jag en helg som känns lite arbetslös så kör vi på med lite nytt på måndag. 
Denna dagen kommer innehålla promenad i parken, bubbel och en riktigt stinkig ost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins