Instagram
torsdag 22 september 2016

Fiskelyckas med Findus - Sponsrad video

Jag älskar att äta fisk, men tyvärr har jag tappat bort det lite. Kanske för att jag har en skejtarsambo som inte uppskattar det lika mycket som jag, men förmodligen också för att jag inte riktigt har inspirerats att variera det så värst mycket. Det vanligaste jag gör med fisk är antingen i ugn eller fisksoppa, fast jag har länge tänkt att jag vill bli bättre på den vita fisken. Tidigare jobbade jag ju med att sälja fisk i en fiskvagn, och fick ofta med mig fisk hem och inspirerades av det jag hade runt mig, då gjorde jag en del fiskgratänger med den vita fisken, men ja, det var nog det enda jag visste hur man gjorde så till slut så blev det inte mer med det.. 
Men nu får det faktiskt bli lite ordning på torpet. Jag är ju väldigt inne på att äta nyttigt, och jag är dessutom väldigt inne på att Skejtaren måste få smaka riktigt god fisk för att förstå grejen, så när jag såg videon ovan så blev jag väldigt inspirerad. Hur enkelt och gott är det inte med torskfilé och en god sallad, det behöver inte vara så krångligt! Ska man dessutom snacka vardagsmat så är ju fisk super eftersom det knappt tar någon tid alls. Klickar ni på filmen så kommer ni vidare till Findus sida om att Fiskelyckas och där finns recept på bland annat fish & chips och inkokt lax med gräddmarinerade haricot vertes (seriöst, låter urgott..). 

Jag vet dessutom att jag har vit fiskfilé i frysen (tinas ju på 20 minuter i lite vatten), och en trädgård full med egenodlade grönsaker, så ett hopkok av det får nog bli kvällens snabba middag. 

Inlägget är i samarbete med Findus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins