Instagram
måndag 5 september 2016

En sensommarlördag med kräftor

 I lördags hade vi lite kräftskiva i stugan. En tillställning som Georgia och Micke kom på att vi borde ha, och ja, de hade ju ganska rätt i det. Så Skejtaren och jag bjöd in några till och ställde till med knytkalas. Vi hade verkligen tur med vädret, sensommaren är riktigt trevlig nu! 
 Massor med mat!
 Leona var lycklig då hon fick hjälpa till att dra upp potatisar, och till min förvåning var det hur många som helst.. jag var inte beredd på det med tanke på att vi stoppat ned max 10-12 potatisar i jorden.. men ja, snacka om närodlat, ekologiskt och sjukt ekonomiskt detta :)
 Just nu sitter jag och myser i solen efter en dag med möten och föreläsningar på jobbet. Det är lite svårt för kroppen att sitta still så länge, när jag i vanliga fall rör på mig hela arbetsdagen. Så nu kliar det i fingrarna att fixa i hemmet, plocka lite i trädgården och göra lite nytta. Framför allt inte sitta still. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins