Instagram
tisdag 13 september 2016

En film om en smoothie

Ni som följer mig på instagram kan ha sett att jag köpt en ny leksak. 
En mixer (till..).
Det är då den fjärde mixern vi äger om man räknar stavmixern.. och det känns som att jag har lite dille på köksmaskiner då det även finns en juicemaskin, en glassmaskin, en crock pot, en pastamaskin, en matberedare, såklart en kaffekokare och vattenkokare... samt då dessa fyra mixers.. 
Men alltså denna mixern är en NutriBoost från Russel Hobbs och det är typ en sån som man tidvis har sett på tv shop. Jag hittade denna på Jula i alla fall med en rätt kraftig rabatt som gjorde att jag inte kunde motstå den.. 
Och eftersom jag nu i stugan i brist på tv har suttit och kollat på youtubeklipp ungefär varje dag så kände jag för att testa göra en video på när jag gör en smoothie. 
Så här har ni. En skakig video med en smoothie som faktiskt blev väldigt god.
(Innehållet i den om ni inte hinner med riktigt: Grönkål, en halv avokado, lite citronsaft, en bit fryst spenat, frysta hallon, lätt vaniljyoghurt och vatten, först för att göra det lättare att mixa ihop och sen för att göra den lite vattnigare helt enkelt). 
Bjuder dessutom på en bild på migsjälv med typ hälften av gårdagens smink och hälften inget smink alls. Men att fixa till mig för att ta en snygg bild när jag dricker min frukostsmoothie finns inte på kartan.. inte ens nästan. 
Jag är väldigt pepp på denna måste jag säga. Jag är så dålig på att äta frukost, och jag känner verkligen just nu att min kropp kräver att jag tar hand om den bättre. Så näringsrik mat, lugn och ro, trevligt sällskap med personer som bidrar med god energi, yoga och promenader är det som jag har på agendan nu den närmaste tiden. 
Känns lite som att denna maskinen kommer bli min nya bästis.. 
Nu ska jag leta recept på tomatsoppa som jag kan göra i min crock pot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins