Instagram
tisdag 16 augusti 2016

En ettårig Eví Soffia firas

Ja man kan väl säga att jag bloggpausat i ett bra tag nu. Lite sporadiska inlägg har kommit, kanske mest för att det känts som jag "borde", men pausandet kan vara nyttigt och jag ska se om jag inte kan skärpa till det lite med lusten nu. Allvaret är igång igen, jag är inne på tredje arbetsveckan (även om jag idag är hemma efter en natt av kallsvettandes och magont.. det är ju fäntästiskt att vara kvinna ibland eller hur..?). 
Anyway. 
Helgen bjöd på ganska mycket festligheter minsann, och en av dem var i lördags morse när vi skulle fira min brorsdotter Eví som fyllt ett år i veckan. 
Här har ni henne, festens medelpunkt. Inte still en sekund, mer intresserad av presentpapper än presenter och med ögon så fina att jag drunknar lite i dem. 
 En ännu mindre variant var också med på kalas, här har ni Gustav (min svägerskas systerson) och en mycket stolt Ella (min systerdotter) som får hålla honom. 
 Indra (min andra systerdotter och guddotter) var också väldigt pepp på det där med att ta hand om de små barnen. Fastän Eví kanske inte är den som vill sitta i famnen lika länge.
 Julia (ytterligare en systerdotter) som oftast syns utklädd som en älva eller något annat fab. Hon är något av ett modelejon den. 
 Eví och storasyster Agnes väntar spänt på tårta och sång. Agnes hade en period när hon var mindre när allt hon ville sjunga var vi gratulerar, för alla, konstant. Oavsett om någon fyllde år eller inte :) 
 Ja här skriker de flesta "AKTA HÅRET!".. Men det gick bra :)
 Ja, där har ni en liten bildkavalkad från en fest som innehöll fler barn (alla fastnade inte på bild), mycket god frukost, presenter, ballonger, marsvin och bebisgos. 
En väldigt trevlig lördag förmiddag helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins