Instagram
tisdag 12 juli 2016

En ny stol på nolltid

Bit för bit börjar saker och ting falla på plats här i stugan. Stolarna i uterummet till exempel, en och en får de en liten uppfräschning (och skruvarna spänns åt, de var rätt rangliga!). 
Det är så enkelt detta, och skillnaden blir så stor! 
Färgen är en högblank lackfärg i antikvit som jag visst hade en oöppnad burk av hemma. Man tager vad man haver! 
 Stolarna fick vi på köpet, och jag jublade lite åt det eftersom jag direkt visste att jag kunde fixa till dem utan att det skulle kosta skjortan. Gedigna trämöbler ska man respektera på det viset, de håller hur länge som helst och de är enkla att förändra. 
Både ekonomiskt och miljövänligt ju. 
Allt som egentligen behövs är sandpapper, färg, pensel, tyg och en häftpistol. Så hade jag någon slags nyckel för att spänna skruvarna såklart. 
Tyget hittade jag på Olsons tyger på Mobilia. De har en avdelning längst in i butiken där de säljer tyger i lösvikt och detta blev jag alldeles kär i när jag såg det. Passar ju perfekt in i stugans "Palm springs" anda. 
 Igår fick jag dessutom lite hjälp i mitt målande. Vi passade Alvinpalvin i en stund där på förmiddagen och då fick han måla en stol helt själv. 
Fast han målade rätt snabbt, och när han var klar kunde han roa sig kungligt medan jag fortsatte pensla i den stekande solen. 
Ni ser:
Vissa har det bra liksom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins