Instagram
onsdag 29 juni 2016

Midsommarens bildkavalkad

Ja jag har haft lite radiotystnad här över midsommarhelgen. Det var väl hektiskt mitt i stöket och sen tröttsamt efteråt och nu de senaste dagarna har all energi gått åt till att bara orka med de sista arbetsdagarna och försöka hålla igång så att dagarna går trots att hjärnan redan gått på lite semester. 
Men jag vill inleda avbrottet av radiotystnaden med en bildkavalkad från midsommaren, för den var en riktigt trevlig och lyckad fest.
En av många denna sommar får vi hoppas.
Vi börjar med lite förberedelser, som att inte skrubba potatis 
Det kändes tämligen orimligt att skrubba vad som kändes som cirka åttahundratrettiofem potatisar i vårt lilla skrymsle till kök.. Så de fick högtryckstvättas med trädgårdsslangen istället. 
Det sparade jag nog en timme på. 
Den tiden jag sparade med potatisen kunde jag istället spendera på att dekorera. Vi hade fått en hel del blommor över på jobbet så de spreds ut lite här och var. Glasen blev dekorerade och i vaser lite överallt fick diverse färgsprakande blommor sätta färg på tillvaron. 

Typ som jag också försökte göra. Det blev en färgglad midsommaroutfit, som passade bra i den nästan trettiogradiga värmen. 
Så började gästerna anlända, och då blev det mat, dricka och allmänt festtillstånd. 
 Det blev festligt långt in på natten. Vi smet bort på områdets dansbana och dansade kasedans till liveband och det blev väldigt mycket midsommarkänsla över hela grejen. Vissa av festens deltagare åkte hem, vissa åkte hem till varandra, vissa åkte och nattbadade..
Ja, det blev liksom en riktigt lyckad midsommarafton.
En av många i vår fina lilla stuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins