Instagram
söndag 5 juni 2016

En överraskande babyshower

Ja men igår var det ju dags för en överraskning! Det var nämligen en babyshower för Catrin som hennes sambo Andreas hade styrt upp. 
Jag hade varit och shoppat lite kläder på lindex (alltså deras babysortiment är to die for!) och gjort cupcakes av dem (pinterest är källan, sök babyshower present så finns det massor med sånna här grejer och instruktioner). 
 Här har ni Izabella, som var mycket peppad på att överraska sin mamma med presenter och en massa gäster. 
 Pappa Andreas som ordnat hela kalaset bär in blöjtårtan som Catrins syster gjort. 
Här har ni Ville, han har bara varit utanför magen i två månader så han var rätt gosig att ha att göra med... Hans mamma Pernilla fotade jag ju när hon var gravid med sitt första barn (som då blev en Theo) och ett par av de bilderna kan ni se här.
 Här har ni mamman, och bulan. Hon var den som slapp ha en ballong fastknuten på magen när vi lekte en lek eftersom hon redan hade tillräckligt. 
Leken som då gick ut på att ha en ballong på magen (eller en bebis i den) och lyckas släppa ned en femma som man höll mellan knäna i en liten behållare på golvet. 
Jag lyckades sådär..
 och utöver allt annat så var där ju mat! Det serverades jättefin brunch och sen efterrätt med en massa blåbär, och väldigt gott alkoholfritt bubbel som jag nog måste köpa hem själv (Barrels and Drums sparkling chardonnay).
 Men ja det var första delen av min lördag. 
Resten spenderades i stugan med bubbel, grill och skitsnack med Malin. 
Men det har vi inte fotobevis på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins