Instagram
fredag 20 maj 2016

Stugliv till storstad

igår var min verklighet den som syns på bilden. Jag jobbade lite extra sent och hade möten, sen tog jag mig till stugan, och i ett litet tag satt vi båda helt i tystnad. Ingen musik, inget prat, ingen tv igång. Inget som helst sorl utan bara vind och fågelkvitter utanför fönstret. 
Livskvalitet är vad jag kallar det. Precis det jag ville ha när vi bestämde oss för att köpa stället. 
och att sen grilla och spela schack (det var lite länge sen man gjorde det sist..) i uterummet med tända ljus när solen gått ned. 
Helt underbart är det. 
Men ikväll byter vi den bekväma tystnaden mot ett välkommet sorl. 
Det blir en kväll med en massa kvinnor som jag inte träffat på länge, vissa har jag aldrig träffat alls. En kväll med margaritas och god mat på ett ställe där jag inte ätit förr och är mycket peppad på.
En kväll där jag hoppas att jag orkar stanna länge länge, trots att det är lite fredag-efter-jobbet känsla på mig. 
Fast det brukar inte stoppa mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins