Instagram
lördag 14 maj 2016

Hundra år av förarbete

jag som tänkte att jag skulle börja måla i onsdags har ännu inte dragit ett endaste penseldrag. Men i morgonljuset till tonerna av fågelkvitter och Veronica Maggios nya skiva (älskar!) har jag äntligen blivit färdig med allt förarbete som krävs. Det är ju så lätt att glömma bort det där, att förarbetet som inte syns men som egentligen är det viktigaste tar typ nittio procent av tiden. Att sen måla är ju plättlätt. Medan detta mest består av att krypa runt på golvet, anstränga knäna, huka med ryggen och vara allmänt oergonomisk. 
Så nu. Det enda jag har kvar är att ta bort lite eluttag som någon redan målat över lite med babyblått och sätta igång, så ska detta hav av ljusblått få bli vitaste vitt och jag kan lägga mig i solen med en kopp kaffe och vänta tills väggarna är redo för strykning nummer två.
Det är ändå rätt trevligt detta stugliv alltså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins