Instagram
tisdag 15 mars 2016

#offlineoclock

Jag såg en reklam från If igår som fick mig att vilja haka på deras utmaning. De har utmanat tre personer som är riktigt stora på sociala medier (bland annat Clara Henry) att vara offline och undvika alla sorters skärmar mellan klockan 22-06. Detta eftersom skärmljuset stör vår sömn och detta i sin tur leder till att vi blir mer sjuka. 
Jag känner ett litet behov av att göra samma sak. Inte så mycket för sömnens skull, men för att göra mig av med vanan att alltid vara uppkopplad. 
Jag skrev ju om det för ett tag sedan, att jag skulle koppla ned redan efter 21 och läsa en deckare istället tills jag somnade. Det höll i kanske två dagar och boken har jag inte läst ut ännu, trots att det gått säkert mer än en och en halv månad. 
Och det har inget med boken i sig att göra, för den var rätt spännande faktiskt. Det är helt enkelt det andra som lockar mer. 
Så jag ska nog testa detta igen. En gång för alla. Kanske blir jag mer manad att fullfölja utmaningen om den kommer med en hashtag.. 
Så två veckor utan skärmtid efter klockan 22 (på helgen kommer detta ruckas, men då kommer jag sova längre än till 06 så det är sak samma). 

Hur är era skärmvanor? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins