Instagram
lördag 19 mars 2016

En förmiddag i Moskén

Idag, eller egentligen hela helgen, har Jenny ordnat en väldigt trevlig Instawalk; Walk of Religions. Denna fotosession startade därmed i Malmös Moské, där jag aldrig varit innan och jag var väldigt peppad att få se hur det såg ut, så pass att jag tog mig dit till klockan tio på morgonen trots gårdagens vin, den sena timmen och brist på både kaffe och frukost. 
Som tur är bjöd Islamic center på kaffe. Jag har nog aldrig gillat dem mer än när jag fick det där kaffet. 
 Men ja, vi gick runt och gjorde lite så som vi gör. Fotade allt vi kunde se och letade vinklar och symmetri. Här ovan ligger Daniel och fotar taket. Och när man väl satt sig eller lagt sig ned på den där heltäckningsmattan kan jag lova er att man gärna stannar kvar. Mjukare matta har jag aldrig gått på, den var så himla mysig att jag började överväga att ha det hemma också. 
 Alla gick runt väldigt tyst och försynt, som man gärna gör när man kommer in till en religiös plats. Det känns alltid så respektingivande på något vis, och man vill ju absolut inte störa någon som kommer dit, detta är ju deras plats.
 Ser ni så vackert?! Kaklet, golvet, mönstret, färgerna, symmetrin överallt. Det var helt enkelt så man tappade andan lite. 
 Vid flera tillfällen så fick kameran vila, och jag bara tittade, lyssnade och uppskattade att jag fick lov att vara där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins