Instagram
tisdag 22 mars 2016

Det är i alla fall inte måndag längre

Vissa morgnar blir lite sådär. Som denna morgon som egentligen startade i natt, när jag vrider och vänder mig, kallsvettas och drömmer att jag fått löss (!). Toppenkänsla redan där. Konstigt nog var det inte alls svårt att stiga upp, kanske var det dragningen till en skön dusch och en kopp kaffe som hjälpte till.

När jag sen kommer in till köket märker jag att ja, maten från igår står ju framme. Det är ingen av oss som kommit ihåg att packa resterna i matlådor... att slänga mat är inte min favoritsyssla måste jag säga.. det tar emot rätt mycket. Men men, det är bara att gilla läget och försöka minnas bättre nästa gång. 

Sen händer detta:
En ryckig rörelse av armen och kaffet hamnar i den vita tygsoffan. Det blir helt enkelt att köra ett vanishbad tills vi är hemma från jobbet igen. 
Men det är inte så farligt. De var ändå dags att tvätta soffan, det är bara att gilla läget. 
Jag gillar läget och är samtidigt ganska tacksam över att det inte är måndagen som startat på detta vis, och att det faktiskt är påskvecka och lite extra ledigt. 
Det känns behövligt. 
Färdiggnällt, nu ska jag jobba. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins