Instagram
lördag 27 februari 2016

En snabbt botad hunger

Jag brukar ju inte äta frukost. Dels på grund av att jag inte har något sug efter annat än kaffe när jag vaknar, och dels för att jag är lite lat och sätter mig hellre i soffan än att slösa tid på att fixa mat och äta den. På helgen blir det ju så rätt frekvent att klockan blir tolv eller till och med ett och plötsligt, som ett slag i magen kommer vrålhungern. Alltså den hungern som är "prata-inte-med-mig-rör-mig-inte-om-du-inte-har-en-macka"-hungern. 
Idag var jag då väldigt nöjd med mig själv när jag skulle ta tag i det här att fixa mat, det tog nämligen ingen tid alls. 
Jag har ju förberett!
Så allt jag gjorde var att köra en halv sötpotatis (färdigbakad) i micron i två till tre minuter, ta fram färdig kålsallad, dela lite tomater, lite salami, soltorkad tomat och så sleva upp lite crème fraîche med smak av soltorkad tomat och fetaost.  
Klart på tre minuter alltså. och en god öl till det, för det är ju faktiskt lördag. 
Det känns ju riktigt bra att man med lite förberedelse kan få "snabbmat" som faktiskt är nyttig.
och jag hann börja äta innan jag kom på att fota, det är ju den där hungern ni vet. 
Den går inte att kontrollera alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins