Instagram
måndag 15 februari 2016

Alla hjärtans middag i flera dagar

I lördags blev det fisksoppa med saffran till middag, och till min stora lycka gjorde jag massor och har ätit soppa till varje måltid sedan dess. Jag är inte så svår på det viset.. hittar jag något jag gillar så kan jag överleva på endast det hur länge som helst. 
Till förrätt gjorde vi chevretoast med rostade pinjenötter, men här har jag helt enkelt värmt en halv surdegsbaguett. Att äta soppa utan att ha bröd att doppa känns som hädelse för mig.. det är ett måste helt enkelt. 
Något specifikt recept har jag inte egentligen, bara hittade på lite utifrån vad som fanns hemma och lät det värmas länge i crock potten. Fänkål och saffran är i alla fall det som ger den mesta av smaken men framför allt är det massor av goda grönsaker i vilket ger mycket tuggmotstånd. Det allra sista som kommer i soppan är fisk och räkor, de behöver bara någon minut som mest för att få upp lite värme, har man i fisken för länge blir den torr så det är bättre att ha den lite för kort tid än för länge. 

Så ja, här i kaoshushållet äter vi alla hjärtans middag i flera dagar. 
Drar ut lite på kärleken helt enkelt :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins