Instagram
söndag 24 januari 2016

Tacoquinoa med en massa nyttigheter

Alltså min mage mådde inte särskilt bra idag, och jag tror precis att jag vet varför. Det kan ju bero lite på att jag igår var jättehungrig och plötsligt hade jag klämt nästan en hel pizza och sen druckit lite onödigt många öl på lite för kort tid. Inte världens nyttigaste grej att göra, och kanske lite mer kolhydrater och gluten än vad min kropp är van vid på en gång.. så idag blev jag sugen på nyttigheter istället.. gärna nyttigheter som inte krävde direkt matlagning.
Alltså, slänga ihop något i en crock pot i några timmar. 
Hur enkelt som helst. 
 Jag kan inte släppa hur mycket jag gillar denna mojängen... Älskar när maten liksom lagar sig själv medan jag har tid att göra annat! Här har vi en dl quinoa, ett paket blandade bönor, lite frusen spenat, en halv gul paprika, några cocktailtomater, en rödlök, några bitar morot, lite tomatpuré och ett paket tacokrydda (alltså typ allt jag kunde hitta i kylen som kändes vettigt). Sen på med ca en och en halv dl vatten och blanda ihop allt. Detta fick stå på hög värme i ungefär två och en halv timme.
Under tiden gick jag och skejtaren ut och promenerade lite i dimman, på instagram har ni redan fått se ett par bilder och det kommer fler ska ni tro.. det var så otroligt vackert att vandra runt i pildammsparken idag. 
Allt blir så mystiskt och vackert när dimman är så tät. 
Anyway. När vi väl kom hem mixade jag lite guacamole, tog fram lite tortillachips, jalapeños och turkisk yoghurt. Sen var det bara att glufsa i sig det hela med väldigt god aptit. 
Det bästa var nog också att jag även hann förbereda tre andra frysmåltider till min crock pot, och fler ska det bli. Så kan den jobba med maten när jag jobbar på jobbet. 
Det är ju som att ha hemhjälp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins