Instagram
torsdag 21 januari 2016

Ett stapelplagg som alltid är rätt

Vissa plagg som jag har är sådana som hängt med i flera flera år. 
Som min jeansväst. 
En av mina favoriter sedan länge. 
Kanye-tshirt är en jag köpte till Skejtaren på Carlings mellandagsrea, men den va rätt fin på mig med kan jag tycka.. :)
Den fungerar till det mesta, och speciellt då för något år sedan när det plötligt blev okej att ha jeans med jeans utan att se ut som en cowboy. 
Hur länge den hängt med? Tja, jag köpte den när jag bodde hemma, i någon butik i Trelleborg som jag har glömt bort. Jag minns i alla fall att det var mellandagsrea och den kostade hundra kronor.
Och den enda skillnaden är att jag inte längre kan knäppa den utan att få lite andnöd.. den kan ha krympt på tio år, vad vet jag ;) 
Men jag är så glad att jag inte gjort mig av med den, jag har några få plagg kvar som hängt med lika länge och de är riktiga stapelplagg som fungerar oavsett vad det är för trender som råder. Det gäller bara att veta vilka plagg dessa är så att man inte sparar på allt för mycket..
Men ja, har ni någon gång turen att lägga vantarna på en jeansväst, så gör det!
Ni kommer älska den för evigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins