Instagram
tisdag 12 januari 2016

Det sällsynta ljuset

Det är lite hej-och-hå väder nu tycker jag. I söndags var det ju nästan snöstorm när jag cyklade till och från träningen, dagen därpå var det töat och borta, sen har det regnat och varit gråmulet och jag hörde att det eventuellt skulle bli jättejättekallt snart. I Malmötermer är det runt 10 minusgrader.. max (och jäklar i min lilla låda vad kallt det är då..). Men det som tar mest på mina krafter just nu är bristen på ljus. 
Jag gör vad jag kan, försöker fota på helgen, försöker förbereda mat att fixa till kvällen så att allt går fortare än vanligt för att det är ju så, dagen känns så väldigt kort när mörkret faller redan strax efter klockan fyra. Jag får försöka intala mig att det hela tiden blir bättre, dag för dag, några minuter mer solsken. För så är det ju. 
Jag har påbörjat ett litet projekt för att göra vardagen lite lättare, men det kräver lite tid. Jag försöker tömma frysen på mat, så att jag kan förbereda och frysa måltider att sen lägga i min crock pot. Känns som en perfekt lösning denna säsongen, att alltid ha lagad mat när man kommer hem de dagar man vet med sig att man inte orkar med. och kollar man på pinterest (vilket jag gör.. mycket) så finns det hur många flitiga bloggare som helst som gjort sån där food prep med 30 måltider på två timmar eller något sådant. 
Det låter som något för mig just nu.
 Allt för att spara tid. 
Dagtid. Soltid.

1 kommentar:

  1. Onsdag: Snöbyar och blåsigt i östra Svealand På onsdag fortsätter det att snöa i östra Svealand och på Gotland. Lokalt kan det komma omkring 15 cm snö längs Upplands- och Roslagskusten. Snöfallet minskar under eftermiddagen. I övrigt väntas mest uppehåll och varierande molnighet. En del klara områden får vi i Skåne, Blekinge och i inre Norrland. Temperaturen går från ett par minusgrader i Skåne till omkring -25 grader i den nordligaste delen av landet.

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins