Instagram
måndag 4 januari 2016

Att börja tänka framåt

Jag har bloggpausat lite mycket den senaste tiden. Det blir lätt så, vet inte om det beror på vilan eller prestationsångesten, kanske båda. Det blir lätt så att jag bara lägger ned allt om jag känner att det är för mycket att ta tag i. Men dessa små pauser brukar alltid följas upp av att jag rycker upp mig, tar mig i kragen och tar tag i mitt liv. Vilket är det jag känner att jag gör nu. 
Jag började med att ställa klockan.. 
Det där fenomenet att vända på dygnet har liksom smugit sig på mig, speciellt när det går bra filmer på tv som är slut runt halv tre på natten.. Eftersom det är semester tittar jag liksom inte på klockan så mycket, förrän man sitter där mitt i natten och tänker "men fasen, hur hände detta?". 
Dessutom lagade jag kvällsmat klockan tio igår kväll. Det är ju inte så hållbart i längden. 
Så nu får det bli ordning på torpet. Men med små steg. 
Så jag var vaken innan tio i alla fall. Jag har bokat ett träningspass vid lunch och planen är att börja plocka undan lite jul här hemma. 
Det är ju något som är ganska skönt när man väl börjar jobba igen, att hemmet är i ordning. För mig är det lite likvärdigt med att ha ordning i hjärnan. 
Har ni plockat bort granen ännu? Jag funderar på när man ska ta den. Det är ju rätt mysigt att ha den kvar, men den barrar så fort man nuddar den nu.. Så det börjar nog bli dags tyvärr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins