Instagram
torsdag 12 november 2015

Pastelljul och spontanshopping

Igår jobbade skejtaren och jag från tidig morgon till sen kväll, fast med en paus mitt på dagen. Det kan bli så ibland när det är kvällsmöte, och för att inte bara hamna hemma och dega mitt på dagen (vi hade nog somnat båda två...) så valde vi istället att åka till ikea! Vi har pratat en del om vad nästa steg i lägenheten ska vara, och det står mellan en ny säng, nya garderober eller ett badkar. 
Det lutar nog åt garderober. Då hade en massa annan förvaring kunnat flytta runt och det hade frigjort mycket välbehövlig plats. 
Dock måste vi liksom göra speciallösningar för att det ska bli fint så det kan komma att bli ett lite större projekt än att bara sätta ihop lite platta paket med hundratusen skruvar. 
Men i mitt huvud i så ser det i alla fall superfint ut. 
Så vi gick runt ett tag och kikade på alla garderobsvarianter som fanns, och sen blev det att vi spontanköpte två mattor till vardagsrummet och pastelligt julpynt. 
Mattorna kan ni få se en annan dag. Igår när vi väl var hemma vid 20 tiden så fanns det just energi kvar att sätta dem på plats, men inte att fota dem (inget vettigt ljus heller..), plocka undan runtomkring eller göra någonting annat än somna på soffan. Vilket jag gjorde istället. 
Idag jobbar vi också tills det är mörkt, men imorgon. Imorgon är en sån där underbar fredag då jag ger mig av från jobbet redan vid lunchtid. 
Den sortens fredag är alltid den bästa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins