Instagram
måndag 2 november 2015

Fine dining på en måndag

Okej, så när man har tänkt vara kreativ till tusen men redigeringsprogrammet stänger av sig själv oförklarligt för tredje gången när man försöker spara sitt alster.. Ja då är i alla fall inte jag så pepp på att fortsätta va kreativ. Utan då vill jag göra något annat vettigt, som att äta. Så vi bestämde oss för att börja utnyttja en födelsedagspresent som jag fick, nämligen eat sweden. En bok som bjuder på tolv huvudrätter på speciellt utvalda restauranger. Och den gäller bara fram till nyår så det är verkligen dags att vi kör igång så fort som möjligt och börjar äta! 
 Vår första destination på detta matäventyr var då Gamla Brogatan. Ett franskt ställe som jag kände igen namnet på men inte riktigt hade koll på ändå. 
Visar sig att de nämns i white guide och att även om det inte ser så mycket ut för omvärlden när man står utanför (ser mysigt men tomt ut, dock spelar de passande musik ut mot gatan så det kompenseras upp..) så var det verkligen värt besöket. 

Nedan ser ni förrätterna. 
Min först; 
Sockersaltad pilgrimsmussla med bisque på jordärtskocka och chips. 
Yum. Alltså ja, nomnomnom.
Jag älskar jordärtskocka, och här fick jag den i form av både puré och bisque (som jag först trodde var något helt annat än en soppa, men häpp! Tur att jag älskar soppa!), samt jättegoda pilgrimsmusslor och lite knapriga chips uppe på som bidrog väldigt till en god konsistens. 
Jag var helnöjd med detta som sagt. 
 Skejtaren körde med en charkuteritallrik som alltid är ett säkert kort, det är ju liksom alltid helt rätt. 
Min huvudrätt sen var bakad gös med päron, kräftsouce, chiffon på potatis och västerbottenost. och nä jag visste ju inte alls vad en chiffon var, men det visar sig vara en slags sjukt god potatismos med lite annorlunda konsistens, och ostsmak. My kind of potatis alltså.  
Skejtaren beställde en ribeye steak med bea och pommes. Den var mycket god och fin att se på men jag fotade inte den eftersom jag var lite mer fokuserad på min egen mat som jag typ inhalerade. 
En riktigt väl spenderad måndag alltså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins