Instagram
söndag 15 november 2015

Ett samarbete med World of shape

Nu ska ni få höra vad jag har gått med på, för det är lite vågat när det gäller mig och min karaktär. Jag  ska i samarbete med World of shape hänge mig helt åt deras program i en månad från och med måndag. Detta innebär alltså att de får bestämma vad jag äter och hur jag tränar i trettio dagar. 
Crazycat jag vet. 
I praktiken innebär detta att jag ska äta sex måltider per dag, vilket jag inte alls är van vid. Men efter att ha kikat på deras matsedel så är jag väldigt peppad, dels är det väldigt varierad och god mat, och så är det ju roligt då jag just kände att jag ville ha lite ny inspiration vad gällde recept och så. 
Eftersom min rygg ofta är lite av ett problem för mig föreslog de på World of Shape att jag skulle påbörja ett program som heter Mamma-Shape som egentligen är framtaget för kvinnor som fått barn någon gång de senaste tre åren, vilket jag ju inte har såklart. Men just det träningsprogrammet skulle vara väldigt skonsamt mot ryggen och hjälpa till att stärka bålen vilket jag verkligen behöver. 
Min utmaning just nu är just att planera maten. Jag tänker att jag måste förbereda mycket mer än vanligt, och istället för att äta den maten som jag brukar få gratis på jobbet är det nu matlåda som gäller. Dessutom är det en liten utmaning att äta frukost, det gör jag väldigt sällan när jag jobbar. Det är nog ganska nyttigt för mig detta. Jag har länge varit missnöjd med de där extrakilona som tillkommit de senaste åren och velat gå ned lite i vikt, och detta känns som en kickstart för att komma på rätt väg igen. 
Så wish me luck. Jag kommer hålla er uppdaterade om hur det går! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins