Instagram
lördag 21 november 2015

Den första snön kom med julstämningen

Idag föll den första snön över Malmö. Vilken underbar känsla det är. Jag är egentligen av den sorten att jag vill ha varmt väder året om, men finns ändå ingenting som kan jämföras med den friska känslan av kyla, och den romantiska känslan av det första snöfallet. Så jag tog mig en promenad i snön, med julmusik i lurarna gick jag och var alldeles varm inombords. 
Det är ju så mysigt! 
Så när jag kommit hem från promenaden gick jag ned till källaren och hämtade upp julpyntet, som nu ligger utspritt lite hur som helst i vardagsrummet. 
Det är ju en helt annan färgskala nu i den nya lägenheten, så en hel del julgrejer får packas undan igen. En hel del av det kan jag också ta med mig till jobbet, barnen uppskattar ofta små tomtestatyer mer än jag. Fast trion på bilden ovan har jag en svag punkt för. Minns inte hur de har hamnat i min ägo alls, men de är ju så himla söta helt enkelt :)
Sen satte jag igång att pyssla direkt. När jag såg en röd adventsljusstake som inte alls passade in hos oss tog jag beslutet att den behövde lite sprayterapi för att bli ett med allt annat kaos. 
Visar resultatet sen (förhoppningsvis, den är inte färdig ännu och jag hoppas min idé är lika fin i verkligheten som i mitt huvud..).
 Annars ser det ut såhär just nu, lite stökigt överallt med både julpynt och träningsgummiband :) 
Det ska nog bli lite ordning på torpet här tillslut. 
Och massor av julkänsla. 
Massor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins