Instagram
torsdag 22 oktober 2015

Resten av bloggträffen på Skepparps Vingård

Godmorgon. Jag vet inte vad det har varit med mig denna veckan, tankspridd som aldrig förr med ord och tankar som liksom inte förs vidare till tangentbordet. Denna morgon är den första på länge där jag faktiskt vaknar i god tid för att sitta och ha en stund för mig själv, annars har jag i stort sett vaknat, klätt mig och tagit mig till jobbet (där kaffet varit slut vissa dagar.. aaaahh). Jag behöver ju oftast morgonen som en slags reflektionstid, om det så bara är en kvart så hjälper det resten av dagen och sinnet så pass mycket. Får helt enkelt skärpa mig, och börja unna mig dessa morgnar istället för att "unna" mig en sovmorgon som inte gör någon nytta. 

Nåväl, denna morgon kan jag ju börja med att ge er resten av bilderna från Fuffes Bloggevent. Vad som hände efter att vi målat av Björn Ranelid, trampat runt bland vinstockar och äpplen och sneddat genom en fårhage med ögonen fästa på marken för att inte råka trampa i fårbajs. 
 Då blev det vinprovning, min favoritdel av kvällen ;) Vi fick prova två vita viner, ett rosévin och ett rött som de odlat med hjälp av en vinbonde i Australien. Det som skiljer dessa svenska vita viner från andra länders viner är att de har en speciell (mycket god) smak, en ganska syrlig sådan som beror delvis på att det inte ingår så mycket socker i dem och det är ju ett stort plus om man som jag ibland vill ha lite koll på att inte få i mig hur mycket socker som helst. Men de absoluta favoriterna var rosévinet och det röda shirazvinet. Rosévinet var ganska mörkt i färgen och mycket smakrikt, och shirazvinet lättdrucket och mjukt. Jag är jättedålig på att beskriva viner, jag vet. Men de är prisvänliga och finns på systembolagets beställningssortiment, så beställ dem själva och prova! Vi pratade just om att det är en speciell känsla när man beställer speciella viner på systemet att bjuda på, det ger en känsla av att man tänkt till lite extra och att gästerna dessutom kan känna sig lite extra speciella om de får smaka ett vin som är valt med omsorg. 
Vinerna kan ni läsa mer om och beställa HÄR
 Jag var ju i sällskap av denna donnan, Anna som jag träffade på ett annat bloggevent (även då höll Emma i tyglarna) för några år sedan. Vi var ett helt gäng som träffades då som fortsatt träffas med jämna mellanrum för att mötas från våra mycket olika vardagsliv och prata öppet och ärligt om allt mellan himmel och jord. Underbara kvinnor dessa, och Anna bloggar just nu om hur man springer ett maraton och överlever, kika in där och säg hej!
 Vi fick supergod mat från Savoy, sådan som fick alla tjusiga kvinnor att sitta och äta majskolv med händerna och mig att spilla tomatsås på min vita blus, men det var det värt. 

Sen blev det lite spexigt.. 
 Vi skulle lösa mordgåtor, byta hästar med varandra och vara lite shady. Jag har bland annat för första gången frågat ett gäng kvinnor jag aldrig träffat om de möjligtvis hade lite kokain att sälja, dessutom dansade jag macarena för pengar.. det kunde jag inte ana när jag vaknade på morgonen måste jag säga.. 
 Priser delades ut när mordgåtan var löst, och sen var det helt enkelt mingel och fest. Vi dansade och hade det bra tills det var dags att hoppa på bussen tillbaka till Malmö. Då var det fortsatt festligt på bussen och när vi väl var tillbaks var jag rätt snabb att hoppa i en taxi och ta mig hem och somna direkt. 
Helt slut i rutan efter dagens bravader. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins