Instagram
söndag 11 oktober 2015

En inte så snygg omelett

Jag surfade runt efter lite nya bloggar att följa i morse och såg i förbifarten någon som gjort omelett och fotat den så att jag blev dösugen. Jag är inte ens särkilt glad för omelett, brukar aldrig göra det, men nu blev jag helt enkelt riktigt sugen. och alla ingredienserna fanns ju hemma, så det var bara att köra. 
 Jag körde med sju ägg och lite turkisk yoghurt. 
 Så blandade jag ned pesto, soltorkade tomater och en del grönsaker som blivit över från pizzan som bakades igår. Allt blandades ihop först och sen hällde jag över smeten i en panna och la på lite salami. 
Sen var ju tanken att denna skulle stå och puttra lite och sen in i ugnen för att bli klar på toppen.. 
Men stekpannan fick ju inte plats i ugnen.. häpp. 
och sen började det lukta lite bränt.. 
Så jag fick tänka om och vända omeletten i pannan, vilket självklart ledde till att den gick i sönder. Men det funkade ändå, jag smulade över lite riven ost, micrade omeletten lite så att osten smälte och tadaa!
 Lite hetsås på denna och du har en ordentlig frukost alltså. Den blev väldigt god, men nästa gång ska jag ta en mindre stekpanna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins