Instagram
tisdag 27 oktober 2015

Att återta morgonen

Jag vill verkligen vara en morgonmänniska, och när jag väl dragit mig upp så är jag nog det. Jag får alltid som mest gjort på morgonen, kreativiteten flödar och jag skriver som bäst. 
Men som sagt, jag måste ju ta mig upp först. 
Så idag satte jag klockan på 6.00, även om jag hade kunnat sova ett bra tag till. Redan efter några minuter stötte jag på mitt första bakslag; kaffet är slut! 
Detta hade mycket väl kunnat vara anledning för mig att krypa ned under täcket idag och strunta i produktiviteten tills dess att jag fått kaffe på jobbet. 
Men nej, en kopp te får duga, det är ju nog lite nyttigare ändå. 
Jag tänker mig att om dagen startar bra så är det lättare att avsluta den bra. 
Och en tidig start med te och mysbyxor är svårslaget, faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins