Instagram
tisdag 8 september 2015

När ett litet projekt blir så mycket större (och stinkigare)

Jepp. Jag skulle bara måla lite på det jag tidigare spacklat, liksom börja preppa lite inför att vi ska måla hela vardagsrummet. Jag fick ju målat lite.. men jag lyckades även upptäcka en luftbubbla i renoveringstapeten som de tidigare ägarna (eller någon av dem iaf) satt upp. Om vi ska tapetsera på en renoveringstapet så känns det viktigt att det är gjort lite mer noga än att bara smälla upp den på måfå. 
Förarbetet är ju trots allt alltid det viktigaste.. (om än kanske det tråkigaste..)
Men ja, det var bara att dra ned det som inte satt fast ordentligt och det lilla hålet ser ni ovan. Det kunde varit värre, absolut. Men jag kan även eventuellt ha gjort det lite värre helt på egen hand.
Det råkar inte vara någon där ute som har använt gammalt spackel förr? 
Det luktar rätt äckligt, sticker i näsan efter ett tag och det var precis det jag kände när jag öppnade burken och (ändå) började spackla. Jag vill ju att allt ska hända när jag är i gång, att pausa en dag för att köpa spackel kändes inte aktuellt. 
Men efter att ha spacklat litegrann så ångrade jag mig, tänk om väggen kommer lukta såhär för evigt. Jag började liksom må lite illa av doften.. så jag började googla mitt bekymmer men hittade inget. Då valde jag att pausa projektet tills vi köpt nytt spackel och hålla tummarna på att det inte luktar härsket imorgon. 
Så vad kan man lära sig av mig denna afton? 
Låt vettet ta makt över ivern.
Det blir liksom inte alltid så bra om man glömmer tänka innan man handlar. 
Då riskerar man väggar som stinker. 

Så tänk på det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins