Instagram
lördag 19 september 2015

Hösten kommer med förändringslusta

Denna morgon har spenderats på soffan. Jag har surfat på asos och tittat på deras "tall" kollektion, alltså en kollektion med saker som är gjorda för sånna där giraffkvinnor som jag själv råkar vara. Lyckan för sånna som oss är ju till exempel så enkel som att hitta en maxiklänning som når ända ned till golvet, eller en långärmad top som inte slutar strax efter armbågen.
Jag har ett litet sug efter att byta ut i stort sett hela min garderob. Framför allt så behöver jag inte så mycket kläder, och det är så mycket som antingen inte passar, som jag aldrig använt eller som helt enkelt hängt med lite väl länge som jag tröttnat på. 
Det är ett stort projekt, men jag börjar bli mogen för det.. 
Det jag kommer göra är att köpa plaggen pö om pö, och göra det som ett litet belöningssystem för mig själv för små delmål i livet. Ett av målen är ett viktmål, ett annat är att faktiskt rensa garderoben, ett tredje att rensa bland inredningsprylarna som jag inte kommer använda mer. Alla mål ett steg i riktningen mot ett lite mer hälsosamt liv (dessutom blir jag inte ruinerad av att köpa en helt ny garderob på en gång...). Jag tror verkligen på det faktum att sakerna som bara står och samlar damm i ett hem även tar energi och rubbar välbefinnandet. 
Sjukt onödigt eller hur?
Men dagens första projekt är lite annat. Att ta tag i ärenden som måste fixas som att få cykeln lagad och att förbereda en tapetsering. 

Lite ordning på torpet helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins