Instagram
torsdag 13 augusti 2015

En sista dag i tjugoårsåldern

Det slog mig på riktigt idag, när Skejtaren i all välmenande skojighet nämnde att det idag var min sista dag som tjugonio.. från och med om några timmar är jag inte längre i tjugoårsåldern. En så banal grej som helt plötsligt spelar roll från en dag till en annan. Det är en siffra som egentligen inte spelar roll, men fasen så viktig den kändes just idag.. 

Men jag har nog tur som i alla fall som inte haft ålderskris i flera veckor, en dags lite småpanik är okej. Speciellt okej blir det sen när mina föräldrar dök upp hemma med min första födelsedagspresent. 
En mintgrön Steltontermos. 
 Med i paketet fanns mintgröna små pajformer, några skålar och en fin bricka. 
 Visst är den fin! Brickan som allt står på har jordgubbar, hur fint som helst. 

Min sista dag som tjugonågonting spenderade jag med att baka eftersom det är lite av en tradition på mitt jobb att den som fyller år bjuder på något gott. 
och jag är inte den som bjuder på köpekaka när jag fyller trettio. 
 
Det är alltså så jag spenderar min sista dag som tjugonioåring. 
Bakar, lyssnar på Beyoncé och dricker rosévin. 
Som alla andra tjugonåntingåringar alltid gör. 
eller hur?

1 kommentar:

mitten

Senaste pins