Instagram
fredag 31 juli 2015

Välkommen till småland

Första kvällen i Smålands skogar är avklarad, och vi blev verkligen varmt välkomnade. 
Vi började direkt med att blåsa upp en stand up paddleboard som vi hade fått låna med oss. och javisst låter det lite farligt att den är uppblåsbar.. men tro mig, det fungerar alldeles utmärkt. Vi gav oss ut på vattnet. Skejtaren först, han var ivrigast. Det är ju hans grej det här med olika slags brädor. 
Så blev det min tur. När jag kom ut öppnade sig himlen.. Ni kanske ser på vattnet på bilden ovan att det verkligen öser ned. Där ute på vattnet störde det inte så mycket, det var fortfarande så stillsamt och tyst att man fick en ovanlig ro i kroppen. 
Men det blev ju lite kallt. Jag var ju i stort sett lika blöt som om jag hade ramlat i.. 
Vilket jag då inte gjorde. 
Men ni ser.. en liten torr fläck på magen, annars inte alls särskilt torr. Medan vi fjantade oss här och fotade upptäckte vi något i bakgrunden. 
Det var här naturen sa välkommen till Småland. 
En rejäl regnbåge. Man såg både var den började och slutade, och ljuset inuti var magiskt rosaaktigt. 

Inte nog med det. Kikar ni på bilden ovan (där färgerna är lite skumma jag vet, men jag har försökt framhäva färgerna så det såg ut som det faktiskt gjorde) så ser ni förhoppningsvis att den var dubbel. 
och vi var så lyckliga allihop :) 
Sen stack vi ut på vattnet allihop. Magnus och jag i kanoten, Skejtaren på brädan. 
Där ute satt vi och skvalpade och pratade tills solen gått ned och kylan börjat bita lite för mycket, då vi fortsatte inomhus istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins