Instagram
måndag 27 juli 2015

Mimosabar och leopardklackar

I lördags hade jag några vänner fest här hemma, vi beslutade oss för att ha en ordentlig fest med drinkar och utgång efteråt. Drinken jag ansvarade för var mimosa, då allt som innebär bubbel känns helrätt för mig, och dessutom var jag sugen på att göra en liten mimosabar som jag sett på pinterest :)
och jag blev rätt nöjd om jag får säga det själv, det är så enkelt att göra det lite extra mysigt egentligen om man bara piffar lite :) Jag tog mina finaste bubbelglas med guldkant och ställde dem på en loppisfyndad mässingsbricka. I små skålar (som jag nog fick när jag tog studenten..) hade jag frysta vindruvor och frysta melonbollar. 
Lite papperssugrör i ett vinglas bidrar med lite extra höjd på grejen. Det ger lite extra dimension till ett stilleben att jobba med olika höjder på glasen och skålarna. 
Juicen hällde jag upp på fina flaskor och skrev egna etiketter. Fick till och med frågan om jag gjort juicen själv, men haha riktigt så huslig är jag inte. 
 och jag var väldigt peppad att ha mina leopardklackar för en gångs skull, brukar aldrig ha dem annars. Dumt nog så är det för att de är lite för stora, så när vi kommit ut till Moriskan så fick jag byta till ballerinor efter en kvart redan.. Måste köpa några sulor eller något till dem, de är faktiskt ganska sköna att gå i annars, förutom att de glappar då. 

 Resten av mig var svartklädd, med öppen rygg och röda läppar. 
Sen drog vi som sagt ut på Moriskan där de hade efterfest efter en skejttävling. Detta innebar att även Skejtaren och hans kompisar var med ute och det händer ganska sällan att han och jag är ute tillsammans. 
Så igår var jag lite trött kan man väl säga. 
Men kvällen blev riktigt lyckad, så det var det värt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins