Instagram
onsdag 8 juli 2015

Jag hade kunnat stanna här...

Jag är konstant svettig, på jakt efter skugga, air condition, solkräm eller ett hav att svalka mig i. Dessutom är jag alltid törstig här nere! 
Men det är helt fantastiskt. Det är ju inte så att jag behöver leta länge innan man hittar det där havet, eller den där drinken. Och jag är mycket hellre svettig än frusen, alla dagar på året. 
 Vi har ju världens bästa guide här i Grekland, nämligen bruden Georgia som är uppvuxen i området och lite lyrisk över att så många är här samtidigt och vill vara med och fira hennes och Mickes stora feta grekiska bröllop. Hon vill ju visa oss allt från hotellet till Greklands ände, och därför var vi igår i Chalkidiki, det första av tre ben i Greklands geografi med fantastiska stränder och helt klarblått hav. 
Fortfarande blekfis.. To be continued..
 Tiden spenderades i skuggan eller i havet, denna blekfis tål inte mycket. Och ja, solskyddsfaktor 30 är på, men jag lyckades ändå bränna axlarna lite. 

Annars är det rätt gött alltså. Idag har vi sett staden, shoppat lite, svettats som tusan och sedan slängde vi oss i havet skejtaren och jag. Nu precis har jag suttit på vår balkong med ett glas vin och streamat slutet av allsång på skansen (faktiskt..). I väntan på en solnedgång som vi inte ser mer denna resan. 
Imorgon väntar nya äventyr. Vi checkar ut, och sen checkar vi in någon annan stans. 
om jag nu har rätt och det är onsdag idag? 
Jag älskar att ha semester :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins