Instagram
onsdag 24 juni 2015

Energipåslag, röjartips och inredningstidningsmani

Det är lite märkligt ibland hur energin kan vända så snabbt hos mig. Idag kom jag hem efter jobbet och kände mig helt slut. Inte för att vi har så mycket barn just nu, men ändå rätt mycket att hinna med innan semestern, och ryggen börjar verkligen säga ifrån att jag måste skärpa mig lite. 
Så allt jag ville var att lägga mig på soffan och vila framför något blaha program på tv. 
och jag gjorde det en stund, tog en kall öl till och med. 
Men det varade i cirka tjugo minuter, och medan skejtaren (som somnat så fort han nuddat soffan) sov sött i vardagsrummet gick jag loss på vårt tredje rum. Det som hittills endast hyst flyttkartonger och tvätt. 
Kan nämna att alla flyttkartonger innehåller grejer som är mina som jag inte har en aning om var jag ska ha dem.. 
Så plötsligt fick jag energi och fokus. Jag plockade undan tvätten som redan hängde där inne och startade någon slags tävling med mig själv som gick ut på att få undan så mycket som möjligt i rummet innan tvättmaskinen är klar och jag måste hänga mer tvätt. 
Bra motivation det där, att tävla med sig själv. Så får man en bestämd tid också. I mitt fall innebar det att jag max behövde röja i en och en halv timme. 
och det är ju inte så farligt. 

Så nu har jag i alla fall lyckats få upp nästan alla mina kläder (hoppas jag innerligt.. fasen så mycket grejer jag har!) och kommit underfund med att jag nog måste göra mig av med någonting jag länge varit så väldigt fäst vid men som jag egentligen inte vet varför jag har kvar. 
Ska fundera lite mer, men jag brottas med det varje gång det är flytt. 
Inredningstidningarna. 
Hur många är okej att spara på egentligen? 

1 kommentar:

  1. Bra fråga, den där sista. Jag tampas med exakt detsamma. Jag har mer eller mindre kompletta årsuppsättningar av ett gäng magasin sedan 2007 eller så, kommer jag öppna dem igen som jag föreställer mig eller borde de bara få åka till återvinningen?

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins