Instagram
onsdag 29 april 2015

Skifta fokus

Idag var en bra arbetsdag i sin helhet, men en liten incident i slutet av dagen fick mig på helspänn. Jag vet inte om det har varit mycket på sistone bara, eller om jag är allmänt stressad, men situationen fick mig så upp i varv med nerver utanpå kroppen och gråten i halsen. 
Det allra bästa jag kunde göra där var något annat. 
Alltså gjorde jag detta, jag hade ju trots allt bokat en tid hos banken denna eftermiddag, och med varje signatur kändes det som vi kom ett steg närmre ett lite större hem. 
Därefter blev det lite lite shopping, på TGR. Då blir det rätt ekonomisk shopping.. 
och på väg hem var hela min situation borta. Ingen mer ångest, gråten hade sänkt sig ifrån halsen och kvar fanns bara fakta istället. Sånt jag kan jobba med ;)
Så skifta fokus när dagen skiter sig. Ta en löprunda, träna, ring en kompis och laga mat ihop. Oavsett vad, sitt inte själv i din ensamhet och älta hur hemska alla är.. för det är de inte alls egentligen. 
De flesta människor här i världen är ärliga och trevliga, prata med dem så får du se. 

puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins