Instagram
måndag 27 april 2015

Saker som egentligen inte alls får plats i en etta

Spoiler alert: Varning för högst ärliga bilder (alltså inget som platsar i ett inredningsmagasin). 
 1. Opackade flyttkartonger, som gärna ska vara nära till hands när andan att packa faller på. 
2. Packade flyttkartonger. De står under köksbordet och vid fotändan av sängen. Sen är platsen slut. Snart får vi börja klättra över dem. 
 3. Klädställningar. Jag är så himla nöjd med att ha en tvättmaskin, men det måste ju hänga någonstans också, och det fanns helt okej med plats innan, men så blev det säsong för...
 4. Skejtarens kitesurf-utrustning. Som ryms i en enorm golfväska på golvet. Precis där torkställningen brukade stå.. 
 5. Frysvaror, vi får knappt plats med något där inne. Det har till och med gått så långt att kylskåpsmagneter täcker frysen. I don't even care liksom. 
 6. En 180 säng. Då den är intill väggen är det ett rent helvete att bädda och vi behöver inte ens snacka om att bädda rent. Då behöver man antingen stå i sängen eller flytta ut hela från väggen. 
 7. Använda kläder som inte är smutsiga. De hamnar i en klädhög på en av möblerna, här en fotpall och ramlar sedan ned på golvet och ja.. då blir de ju smutsiga till slut ändå. 

Så. Vi har ju klarat det rätt bra hittills, men det känns verkligen som att när flytten närmar sig blir jag i alla fall mer och mer frustrerad över utrymmet. Det är som att mitt psyke börjar minnas att jag äger en massa fler saker som jag ska få tillbaka från magasinering, och att vi kommer ha så mycket mer utrymme att röra oss på att jag redan nu börjar känna hur det kommer kännas och stökar ned betydligt mer..  Alltså kan man lugnt säga att jag är rätt nöjd med det faktum att dessa få kvadrat ska bli betydligt fler om ungefär en månad. 

Tills dess är det bara att packa. Packa, förbereda, adressändra och framför allt just ikväll ta hand om en skejtare med en ytterst manlig förkylning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins