Instagram
måndag 13 april 2015

Ett tips för stressade dagar

Vissa dagar känns för mig helt galet händelserika och stressade så att jag när jag kommer hem känner mig helt tom. Det är ju inte helt lätt att jobba med det jag jobbar alla dagar.. Dessutom hade jag en inlämningsuppgift från min utbildning som skulle in idag som jag fick sitta med efter jobbet. 
Lite tom och blank i huvudet.
Men det gick. Jag skrev klart, skickade iväg uppgiften, och det första jag gör är att ta fram yogamattan och youtube. 
Klockan var lite för mycket för att hinna med ett pass på gymmet, och att träna fritt när jag är tom i huvudet blir inte så vettigt. Att gå ut och promenera vore toppen om det inte vore för blåsten, och faktiskt har jag ju varit ute nästan hela dagen på jobbet ändå.
Så yoga och youtube kändes alldeles ypperligt. 
Jag körde ett kort men intensivt program (som hittas här), var klar på strax över en kvart.
Efteråt har hjärnans aktivitet återkommit. Det är precis som att svetten ersätts av glädje och ork. 
Så det kan nog vara mitt bästa 'pigga upp mig' tips. 

En kvart, en yogamatta och en youtubevideo. 
Det hinner man. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins