Instagram
lördag 28 februari 2015

Nu jäklar ska det saftas!

Jag har blivit med råsaftcentrifug
I flera dagar nu har jag fyllt det lilla köket med allehanda grönsaker och frukter och testat mina smaklökar för att se vad som fungerar ihop och vad som kanske inte faller mig i smaken så värst. 
Men framför allt, attans vad kul det är!

 Jag har nog aldrig smakat morotsjuice och så får jag smaka på en helt hemmagjord, det känns surrealistiskt att dricka morot.. och tänk att i ett sånt shotglas är minst två eller tre morötter. Snacka om att man kan pressa ned massor med nyttigheter i en liten liten dryck. 
 Färgen blir ju så vacker att man smäller av lite också. Jag gör det i alla fall :)
När jag var i affären och skulle införskaffa lite olika grönsaker fick jag syn på en ananas. Direkt visste jag vad jag skulle hitta på. Jag måste ju testa att använda min råsaftcentrifug för att göra drinkar! Malibu med ananasjuice är ju en kombo som alltid fungerar, och jag lovar er, det är ännu bättre om man saftar själv. Ananasjuicen får ett fint skum som är syrligt och gott, i med en skvätt lime för en liten twist. 
 Så ja, nu är det detta jag pysslar med. Jag saftar och juicar och gör nyttiga safter och goda drinkar! 

och om ni håller koll här under dagen så kommer ni ha chansen att vinna en likadan råsaftcentrifug från Kitchentime
Så stay tuned ;)

1 kommentar:

  1. Jaaa, jag vill vinna! Jag har haft två stycken som tydligen inte hållit måttet och slutat fungera. Nu saknar jag verkligen en råsaftscentrifug!

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins